Najvýkonnejší e-bike na svete - SEM Venom

Predstavujeme vám najvýkonnejší elektrobicykel na svete SEM Venom od talianskeho výrobcu. Tento e-bike svojim výkonom spadá do kategórie "motobike". E-bike bol posledné 2 roky testovaný na svetových pohároch a talianskemu tímu priniesol prestížne víťazstvo na E-bike Cross World Cup v roku 2021. Aj v predošlej sezóne 2020 sa tímu SEM podarilo vyhrať taliansky šampionát E-Bike Cross. Práve závody svetového charakteru posúvajú technické oddelenie k neustálemu zlepšovaniu a návrhom aby dostali tento e-bike do najvyššej konkurenčnej úrovne na akej je dnes. Honba za výkonom na elektrobicykli sa nedá dosiahnuť pomocou súpravy na prestavbu elektrobicykla alebo montážou obrovských boxov plných batérií na veľmi ťažké rámy. Venom je ručne vyrábaný, dokonale vyvážený e-bike s výkonným motorom. E-bike kombinuje vysoký výkon bezkomutátorových motorov s jednoduchosťou používania najobľúbenejšieho dopravného prostriedku posledných rokov: bicykla.



História firmy SEM

Spoločnosť Sem začala svoju činnosť v roku 1961 a pôsobila hlavne v sektore motocyklov. Vášeň pre motocykle od polovice 70. rokov viedla k úzkej spolupráci s pretekárskymi oddeleniami veľkých značiek v histórii dvoch kolies, ako sú Cagiva a Husqvarna. Čo sa týka experimentovania a konštrukcie tlmičov výfukov pre pretekárske motocykle, motokrosové aj rýchlostné, SEM je už dlhé roky významným výrobcom. Súťaže mali vždy dôležitú hodnotu pre výskum a vývoj nových produktov. Tieto experimenty firmu motivovali hľadať stále nové riešenia, aby dokázali vyrábať technologicky inovatívne tlmiče, ľahké a zároveň spoľahlivé. Získané skúsenosti boli prenesené a využité v sériovej výrobe, čím sa sortiment rozšíril o cestné modely, osvojili si nové materiály v konštrukcii, ako sú hliníkové zliatiny, kompozity a nehrdzavejúca oceľ. Sprístupniť zákazníkovi veľmi kvalitný produkt bolo vždy prvým cieľom SEM. Vývoj spoločnosti posilnil prototypové oddelenie a výrobu nasmeroval na vytváranie foriem, rámov a nádrží. V roku 2016 zosilnela túžba vyvíjať sa a vytvorila sa firemná identita okolo konkrétneho produktu. Vďaka know-how nadobudnutému za desaťročia praxe, skúsenostiam a technickým zručnostiam sa rozhodli zrealizovať projekt, ktorý dlhodobo vzbudzoval záujem.


Motobike SEM Venom

Rám

SEM kompletne navrhol a vyrobil rám, ktorý má originálny dizajn, ktorý sa líši od klasických E-bikov na trhu a pripomína tvary motoriek najmä pre stredovú polohu motora. Výhodou je nižšia hmotnosť pri zachovaní maximálnej tuhosti a nižšie ťažisko, čím optimalizuje rozloženie hmotnosti a zaisťuje sa stabilita a ovládateľnosť pri zdolávaní a prekonávaní akejkoľvek prekážky, či už z kopca alebo do kopca. Použitým materiálom je hliník s dielmi lisovanými technológiou deformácie za studena a dielmi opracovanými CNC. Rám je konštruovaný ako "mullet" pre veľkosť kolies 27,5" vzadu a 29" vpredu.



Motor

Venom je vybavený bezkefovým samonosným stredovým motorom SEM o výkone 4 kW. Motor je integrovaný do rámu čo dodáva pocit stability motorky, ale so zníženou hmotnosťou a ovládateľnosťou bicykla. MotoBike je vybavený novou riadiacou jednotkou vyvinutou výhradne spoločnosťou SEM. Vďaka svojim deviatim výkonnostným režimom ponúka najnovší model SEM maximálny komfort a výkon len niekoľkými kliknutiami. Režim "ZERO-OFF" robí z motobiku bicykel. Po zadaní prvého režimu sa Venom premení na e-bike, a to prostredníctvom systému asistencie pedálov distribuovanej do nasledujúcich 5 režimov. Počnúc režimom 4 sa pridáva možnosť súčasného používania plynovej rukoväte a asistencie pedálov. Pri posledných troch režimoch je pedálový asistent vylúčený a z Venoma sa stáva motorka.



Displej

Jednou z charakteristických čŕt Venoma je aj jeho nový displej. Na doplnenie vývoja novej riadiacej jednotky bolo zavedené revidované grafické užívateľské rozhranie. Farebný LCD displej s rozmermi 72,5 x 54,75 mm obsahuje všetky informácie potrebné pre jazdu na bicykli. Displej zobrazuje zostávajúce percento nabitia batérie, aktuálnu rýchlosť, prejdenú vzdialenosť, celkovú vzdialenosť a typ použitého režimu. Nová riadiaca jednotka ponúka výber z deviatich rôznych režimov, ako aj funkciu „walk“. Na displeji je používaný režim zvýraznený očíslovaným nápisom a svetelnou lištou s chromatickou stupnicou. To umožňuje okamžité vnímanie typu použitéhorežimu. Krivka okolo rýchlomera ukazuje okamžitú spotrebu energie. Nový displej je štandardne osadený bez ochranného krytu, ktorý sa dá dokúpiť extra.



Batéria

Čo sa týka dojazdu, garantovaných je 40 kilometrov pri akomkoľvek režime používania. S funkciou asistencie pri pedálovaní, rekuperačným pohonom ozubeného kolesa a hladkou jazdou možno výrazne zvýšiť maximálnu vzdialenosť, ktorú je možné s motorom prejsť. Motobike je vybavený lítium-iónovou batériou s kapacitou 910 Wh. 



Kryt

Venom má na batérii nový systém krytu. Tieto klapky využívajú rovnaký princíp trojbodového upevnenia pomocou nitov ako predchádzajúci model. Skutočnou novinkou je funkčný dizajn. Na oboch stranách sú prieduchy, ktoré smerujú vzduch k batérii, čím pomáhajú udržiavať optimálnu teplotu. Nové kryty vďaka svojim výraznejším tvarom preberajú nosnú funkciu kapotáží motoriek. Výsledkom je veľmi atraktívny vzhľad pre úplne funkčný štýl.


Dvojnásobná trakcia

Bicykel je vybavený dvojitým reťazovým systémom, vďaka ktorému je motor nezávislý od tradičného hnacieho ústrojenstva. Vpravo je klasická 11-stupňová prehadzovačka, kým vľavo prevodovka venovaná motoru. Charakteristickým znakom, ktorý treba zdôrazniť, je, že čap váhadla je na rovnakej osi ako ozubené koleso prevodovky motora; to umožňuje, bez prítomnosti napínača, namontovať uhlíkovú reťaz alebo remeň. Vďaka tomu je možné pohybovať sa vpred aj bez použitia pedálov, a tak si poradiť s každou jazdnou situáciou, aj keď je pedálovanie komplikované, napríklad v tých najtechnickejších stúpaniach, cez najužšie pasáže alebo cez tie najťažšie prekážky. Nová riadiaca jednotka s asistenciou pedálov je nastavená tak, aby presne reagovala na každú mechanickú zmenu prevodového stupňa a dodávaný výkon je pri jazde vždy plne využiteľný.